niedziela, 3 sierpnia 2008

Nie tylko ogry mają warstwy


SAŁATKA IMPREZOWA

Pozwoliłam sobie ją tak nazwać skoro znika na imprezach jako pierwsza...
Pozdrowienia dla Abbry, która zamieściła ten przepis w Galerii Potraw i na swoim blogu, na którym z resztą pełno różnych pyszności.

Zrobiłam i ja. I rzeczywiście pyszna. I prosta przede wszystkim.




SKŁADNIKI:

2 duże pomidory

1 cebula (może być czerwona)

4 jajka ugotowane na twardo

kawałek sera żółtego

6 łyżek majonezu

2 łyżki śmietany

1 łyżka musztardy

szczypior

sól, pieprz


Pomidory należy sparzyć, obrać ze skórki, pokroić na plastry i rozłożyć na dnie naczynia. Cebulę obieramy, kroimy na cienkie talarki i układamy na warstwie pomidorów. Doprawiamy solą i pieprzem. Kolejną warstwą są jajka pokrojone na plastry. Na tym etapie znów szczypta soli i pieprzu. Następnie należy zetrzeć ser na tarce o grubych oczkach i rozłożyć na warstwie jajek. Majonez, śmietanę i musztardę mieszamy i rozsmarowujemy po warstwie sera. Na koniec posypujemy pokrojonym drobno szczypiorkiem.




5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Na jajkach a pod serkiem dodałam warstwę pokrojonej rukoli. Wkomponowała się rewelacyjnie, sałatka miała intrygujący smak.
Pychotka!!!
No i rzeczywiście zniknęła jako pierwsza...

Danka

lisiczka_bez_kitki pisze...

Ciekawy pomysł, nawet nie tylko ze względu na smak, ale i na kolor!

magda k. pisze...

sałatka jest wspaniała, wypróbowałam i wszyscy byli zadowoleni.

Umieściłam ten przepis na moim blogu, jest świetny.

Pozdrawiam

peggykombinera pisze...

Lisiczko!
sałatkę popełniłam już kilka razy. Dzisiejszej nocy ponownie :)
w wersji z rukolą.
w wersji z dużym zaangażowaniem emocjonalnym.
Myślałam o Tobie i o tym - co myślałaś, gdy pierwszy raz ją robiłaś :)

przepis genialny.
sałatka wygląda niesamowicie, jeszcze lepiej smakuje :)

całuję Cię,
Peggy

online quran reading pisze...