sobota, 26 grudnia 2009

Mógłby

  

SERNIK WANILIOWY 








I tak myślę sobie, że w zasadzie wystarczyłby mi tylko ten sernik. Do świętowania. Bo taki prosty jest. I dobry. Minimalistyczny w kolorze. I nawet innych kolorów moim zdaniem nie wymaga. Żadnych polew czekoladowych. Kusiło mnie oprószenie go cukrem pudrem. Zimowo. Nie oprószałam. Zostawiłam w spokoju. Do czasu...

Przepis pochodzi z KWESTII SMAKU. Jest naprawdę bardzo dobry i godny polecenia. Tym razem nie dodałam ziarenek wanilii (ale następnym na pewno to zrobię). Na mielenie twarogu mam swój sposób - rozdrabniam  dokładnie na gładką masę przy użyciu robota z ostrzami. Do spodu nie dodawałam batonów Twix, ale zwiększyłam ilość ciastek. Wyszedł naprawdę dobry.


Podaję za Asią, z Kwestii Smaku:




SKŁADNIKI:


Spód:


260 g ciastek Digestive z mleczną czekoladą

50 g roztopionego masła




Masa:


920 g twarogu
 
60 g miękkiego masła

225 ml śmietany 30%

6 jajek

220 g cukru do wypieków

2 łyżeczki aromatu waniliowego

wyłuskane ziarenka z 1 laski wanilii

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżka mąki ziemniaczanej  




PRZYGOTOWANIE:

Spód.

Dno formy o średnicy 25 cm wykładamy folią aluminiową (boki folii wypuszczamy na zewnątrz formy i zawijamy na górnej krawędzi). Ciastka Digestive miksujemy blenderem lub dokładnie kruszymy, mieszamy z roztopionym masłem. Masą wykładamy dno formy. Wstawiamy do lodówki.

Masa.

Twaróg mielimy trzykrotnie lub rozdrabniamy dokładnie przy użyciu robota kuchennego z ostrzami, aż powstanie gładka masa. Mieszamy z masłem i śmietanką. Żółtka ubijamy z połową cukru. Białka ubijamy na pianę, pod koniec dodajemy resztę cukru. Mieszamy twaróg z żółtkami, dodajemy aromat, ziarenka wanilii, proszek do pieczenia, mąkę ziemniaczaną i pianę z białek.
Masę serową wykładamy na przygotowany spód. Przykrywamy folią aluminiową (jeśli chcemy zachować biały wierzch sernika). Wstawiamy do nagrzanego do 180ºC piekarnika i piec 50 minut lub nieco dłużej jeśli masa serowa jest bardzo płynna. Po upieczeniu sernik nie będzie całkowicie ścięty (nie piecze się go do "suchego patyczka"), ale nie powinien być płynny w  środku tylko sprężysty. Po całkowitym wystudzeniu zdejmujemy obręcz formy i wkładamy sernik do lodówki na całą noc, bez przykrycia.



Równie dobry i również z KWESTII SMAKU:

S E R N I K
K A W O W Y

















53 komentarze:

enchocolatte pisze...

u nas też w te Święta królował sernik. dzieci pochłonęły wiekszość, ignorując barszcz, kapustę, suma czy inne tradycyjne wigilijne dania. dla nich sernik był nr 1 w te dni!

Patrycja pisze...

No ja myślę, ze dobry. Wygląda na obłędnie dobry!;)


Pozdrawiam!

P.S. Pierwsze zdjęcie - poezja.

Unknown pisze...

jeżeli on tak smakuje, jak wygląda, to... nie pozostaje mi nic innego jak poczekać cierpliwie na dostawę białego sera :)

agata pisze...

Fenomenalny! U nas w tym roku sernik z wanilią (co prawda z innego przepisu, ale jak z wanilią to każdy pyszny) znikał w oka mgnieniu.
Pozdrawiam poświątecznie :)

Gosia pisze...

Czarujące zdjęcia!
Kocham serniki, ale jestem w tym temacie dość wybredna.
A na Twój skusiłabym się z pewnością!:)
Pozdrowienia:)

lisiczka_bez_kitki pisze...

Już od rana go nie ma... Dobrze, że chociaż zdjęcie zostało...

arek pisze...

Wyglada swietnie i napewno jest pyszny, korzystam z bardzo podobnego (prawie identycznego) przepisu piekac w pracy:)
Super fotki!

Unknown pisze...

czesc kasia tu rafal ja tu o serniku mic nie bede komentowal bo napewno jest pyszny ( michal to ma dobrze ) ale korzystam z pierwszej nadarzajacej sie okazji aby Cie po informoc ze do tego doszlo ze moj brat lukasz na wigilie zrobil salatke z twojego bloga ( tak sam z siebie ) o tym fowiedzialem sie konsumujac ja ale moglem sie domyslec po skladnikach ze to od Ciebie,zgadnij co, no a jakze: czosnek (number 1 smaku)ser feta,szpinak itd. Oczywiscie byla pyszna. A poza tym szczesliwego nowego roku
rafal

Liska pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Liska pisze...

Wygląda idealnie.
Szczęśliwego Nowego Roku, Lisiczko. Szczęścia, zdrowia i miłości.

Ania pisze...

Wszystkiego najlepszego Kasiu na nowy rok!
Mam nadzieję, że niedługo wrócicie do PL:)

p.s. a sernik wygląda pysznie! na pewno go wypróbuję:)

Patrycja pisze...

Lisiczko Kochana,

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Powrotów, gdzie powrócić pragniesz, spełnienia, tego o czym śnisz. Szczęścia!

:)

amarantka pisze...

Lisiczko! Uśmiechu Ci życzę, takiego na dobranoc i takiego na dzień dobry. I po prostu - pięknego Nowego!

peggykombinera pisze...

zauroczył mnie Twój sernik!
cudny jest!

Lisiczko... wszystkiego naj w 2010 roku Ci życzę :)

Ewelina Majdak pisze...

Lisiczko przyszłam sprawdzić czy wszystko OK. Tak cichutko u Ciebie ostatnio... Ale wierzę, że przygotowujesz coś extra :)
Nie miałam okazji wyściskać Cię noworocznie - co czynię teraz. Niech powroty i wyjazdy będą udane i niech się spełni wszystko co się spełnić ma :)
PS
Od kwietnia br chyba będę mieszkać bliżej Ciebie...

srutututu pisze...

No to pięknie. Chodząc sobie po blogach wpadłam na ten no i... wpadłam.

Wegetariańskie przepisy, brownie z migdałami, trufle?

No chyba wypada dodac do obserwowanych, zaopatrzyc sie w składniki i nic tylko pichcic!

Mamsan pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
zuzamoll pisze...

...jejku jak ja bym sobie zjadla taki waniliowy sernik...szkoda, ze zupelnie ni umiem gotowac:(

Misia pisze...

Kocham serniki... a Twój jest taki piękny i dostojny. Zdjęcie poetyckie, rewelacja. Pytanie off topic: gdzie udało Ci się dostać taką prostą białą paterę? Szukam i szukam, wymarzyłam sobie taką paterę już jakiś czas temu..

Pozdrawiam ciepło :)

Ivon pisze...

Jejuń ten sernik wygląda niesamowicie smacznie !!!! I te zdjęcia wyrafinowane.
Piękny blog !!!

Pozdrawiam :)

asieja pisze...

taka prostota
urocza

amarantka pisze...

Mam nadzieję, że wrócisz :)

Ania pisze...

Wchodzę i wchodzę, a za każdym razem ten cudny sernik jako ostatnia notka!
Co u Ciebie? dlaczego milczysz?

anytsujx pisze...

Bardzo ładnie wyszedł Ci ten sernik...

Waniliowa Chmurka pisze...

Piękny minimalizm.
Cudo nie sernik;)

Buziak, Olciks

Nina pisze...

wróć do nas Lisiczko

Ewelina Majdak pisze...

Dużo słonecznych uścisków :*

zosanka pisze...

Szkoda Lisko, że tak mało Cię ostatnio na blogu :( Wracaj szybciutko bo już mocno za Tobą tęsknimy :)

Ewelina Majdak pisze...

O tak zdecydowanie jestem za tym byc Lisiczko wrocila :*
ps
juz tu jestem

amarantka pisze...

Też czekam i czekam z nadzieją, że się doczekam :)

pozdrawiam ciepło Lisiczko!

Konsti pisze...

Ja tez jestem jedna z teskniacych. Czekam na Twoj powrot!
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

hej, hej ! Zapomniałaś hasło ?

Hania pisze...

Wszyscy tęsknimy. Wracaj do nas. A ja w dodatku ukończyłam obraz Twojej bułeczki z pastą. I zapraszam Cię na mój blog.

Karo Lina pisze...

wspaniale przepisy i piękne zdjęcia. Szkoda, że tak długo Cię nie ma. Serdecznie zapraszam do zabawy 10xlubie;)

Tylko Spróbuj pisze...

podziwiam zdjęcia i zastanawiam się jak zrobić taki sernik bez mlecznego sera... :)

Mary pisze...

Uwielbiam sernik.. Bardzo fajny blog!:)

Asia pisze...

Och, apetyczności! Uwielbiam serniki, jak byłam mała to tylko sernik jadłam z ciast :) Potem mi się zmieniło, ale sernik nadal jest numerem 1 :)

Nika pisze...

Piękny sernik i piękne zdjęcia!
W ogóle bardzo apetyczny blog:)

ewa pisze...

Fantastyczne zdjęcia!!! aż nabrałam ochoty na coś słodkiego. Gratuluję

lo pisze...

Przepiękny jest ten sernik. Taki czysty w formie. Co do smaku, jestem pewna, że i on jest doskonały.

Polskie Blogi Kulinarne pisze...

Zapraszamy do przyłączenia się do powstającej listy POLSKICH blogów kulinarnych: http://polskieblogikulinarne.blogspot.com/

Pozdrawiamy:)

Mahei pisze...

WOW! really love this dish and your pictures.

I'll definitely give this vanilla cheesecake a try.

Thanks for sharing.

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

A ja dziś przeczytałam Twój komentarz u Peggy, że ... wracasz! Bardzo się cieszę! Czekam - i nie tylko ja:)
Pozdrowienia!

Unknown pisze...

śliczne zdjęcia, sernik tak smakowity, można się poczęstować??

wykrywacz smaku pisze...

piękne zdjęcia!Naprawdę zachwycające oryginalnością kompozycji :)

nat. pisze...

Piekny klasyczny sernik. I piękne, minimalistyczne zdjęcia. Bardzo mi się podobają.

Ponadczasowe połączenie słodkiego sera i wanilii - idealne :)

Pozdrawiam!

margot pisze...

Exquisita trata d equeso, y una foto y estilismo precioso.
Felicidades por tus fotos.
Besos

amelia pisze...

Twój sernik wygląda jak prawdziwe dzieło sztuki..piękny
pozdrawiam a.

Louisette pisze...

nice blog recipes, greeting from Belgium.

Margot pisze...

Me ha gustado mucho tu foto, y que decir de tu tarta, exquisita.
Besos

peggykombinera pisze...

Kochana...
wracasz?

:)

Karolina pisze...

Lisiczko, dzis wspominalam gulasz z suszonymi owocami i Guinessem. I tak sobie mysle - czemu jej nie ma i nie ma? ;) Wrocisz? (podpisano: Pani Serwusowa z GP).

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Mógłby... wrócić ten blog do żywych!