niedziela, 17 maja 2009

Przekroić oliwki


KURCZAK Z OLIWKAMI



SKŁADNIKI:

8 udek kurczaka

2 puszki pomidorów

1 mały słoik czarnych oliwek

1 mały słoik zielonych oliwek

1 cebula

3 ząbki czosnku

pęczek natki pietruszki

3 łyżki oliwy

sól, pieprz


Kiedy chodziłam do szkoły nie lubiłam niedziel. Bo... w poniedziałek do szkoły, bo trzeba odrobić lekcje, których się nie chciało odrabiać w piątek lub w sobotę, bo... tak fajnie było mieć wolne. Dziś już jestem duża i niedziele zmieniły swój sens, cieszę się każdą minutą. Lubię gdy są ... powolne, leniwe, nie zaplanowane (no może poza obiadem). Lubię jak się zaczynają myślą, że nigdzie nie trzeba rano wstawać, kawą z pianką na centymetry, pysznym, bez pośpiechu zupełnie, śniadaniem, jak się chodzą w wygodnym ubraniu przez cały długi poranek... I lubię niedzielny obiad. U mamy najczęściej 'zamawiam' pieczonego kurczaka, pyszny! A u mnie dziś też kurczak, udka, w pomidorowym sosie, z oliwkami. I całe danie 'przejmuje' właśnie smak oliwek. A niedziela w końcu, to nawet jest czas żeby oliwki przekroić wzdłuż, na pół.

Szczególnie polecam czarne oliwki bez zalewy, solone. Mają wspaniały intensywny smak, który nieco łagodnieje w sosie. Są bardzo słone więc warto spróbować sos zanim się go ostatecznie doprawi. Moje oliwki miały pestki więc najpierw je usunęłam, co nie było większym problemem, były dość miękkie.
Do przygotowania tego dania użyłam wyłącznie dolnych części udek (podudzi). Pyszne z ryżem lub z kuskusem. Proporcje podałam na 4 osoby.



PRZYGOTOWANIE:

Potrzebny będzie większy garnek.

Udka myjemy, osuszamy i obsmażamy na oliwie w garnku, w którym będą się gotowały w sosie. Wyjmujemy z garnka i odkładamy na talerz. Na tej samej oliwie smażymy na wolnym ogniu pokrojoną w kostkę cebulę i drobno pokrojony czosnek do momentu aż cebula się zeszkli. Dodajemy udka, mieszamy z cebulą i czosnkiem i dodajemy pomidory. Przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu przez około 10 minut. W tym czasie kroimy oliwki na pół, wzdłuż. Dodajemy do kurczaka i mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Gotujemy przez kolejne 20 minut lub do momentu aż kurczak będzie gotowy. Tuż przed podaniem mieszamy z drobno pokrojoną natką pietruszki.



7 komentarzy:

majka pisze...

Wiele razy robilam kurczaka z oliwkami tylko w nieco innych wersjach. Chetnie sprobuje Twojego :-) Pozdrawiam.

Agata pisze...

Świetny przepis, taki grecko-włoski:)

lisiczka_bez_kitki pisze...

Polecam, bardzo dobry i prosty w przygotowaniu. Dobry pomysł na obiad :)

marilyn pisze...

uwielbiam oliwki ;) w towarzystwie tego kurczaka ze zdjęcia wyglądają pysznie ;)

Pinos pisze...

Jak ja lubię takiego kurczaka...

Ania pisze...

Samo zdjęcie zachęca do zjedzenia, opis i wogóle...ślinka mi cieknie.
Jak będziesz już w PL, to wybiorę się do Ciebie na korepetycje z kuchrzenia...szkoda, że nie wiedziałam wcześniej, że taka wróżka z Ciebie...ale jeszcze nic straconego:)
pozdrawiam

ptasia pisze...

Te oliwki do mnie wołają (zjedz mnie! Zjedz mnie!). Trzeba spróbować.