sobota, 24 stycznia 2009

Rzecz w sosie


TALERZ SAŁAT





Czasem mam ochotę na coś bardzo bardzo prostego. Na przykład talerz różnych sałat polany choćby świeżo wyciśniętym sokiem cytryny. W zasadzie to w sosie cała rzecz, bo cały ten talerz zwykłej niezwykłej sałaty może nabrać zupełnie nowego wymiaru. Moje dwa ulubione dressingi to czosnkowy i miodowo musztardowy.

Proporcje podaję na dwie osoby.


DRESSING Z CZOSNKIEM


4 łyżki oliwy z oliwek

2 łyżki octu winnego

1 ząbek czosnku (przeciśnięty)



DRESSING MIODOWO MUSZTARDOWY


3 łyżki oliwy z oliwek

1 łyżka octu winnego

1 łyżka octu balsamicznego (czasem pomijam)

1 łyżka miodu

1 łyżka musztardy ziarnistej (francuskiej)



W obydwu przypadkach należy wymieszać ze sobą wszystkie składniki i polać sałatę tuż przed podaniem.


9 komentarzy:

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

To także moje ulubione dressingi :) Miodowo-musztardowy raczej gdy sie gdzies wybieram, czosnkowy zostaje na dni spędzane w domowych pieleszach. z innymi czosnkożercami ;)

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

podoba mi sie ten dressing miodowo-musztardowy

An-na pisze...

Miodowo-musztardowy to i mój ulubiony podstawowy sos, choć ja daję jeszcze czosnek.Do sałatki z surowego szpinaku - pycha! Albo do sałaty mieszanej :)

Małgoś pisze...

W tej chwili to bym nawet z talerzem zjadła, byleby tylko było tak pięknie jak na zdjęciu. :) A co do sałat, to i ja je uwielbiam. Latem to w zasadzie mój podstawowy posiłek (oczywiście na tysiąc różnych odmian).

kasiaaaa24 pisze...

Lisiczko cudowne zdjecie - jak zawsze zresztą :) A sałata... cudowna lekkość. Tchnienie lata.

Tilianara pisze...

Piękne zdjecie i tak realistyczne, że jak bym je polała tym miodowo-musztardowym sosem to zjadłabym ze smakiem :)))

margot pisze...

tu tak jak zawsze bardzo elegancko

Bea pisze...

Piekne zdjecie! Bardzo apetyczne :)
I ja bardzo 'uzaleznilam' sie od takich salat i sosow i latem jest to dla mnie jeden z bardziej smakowitych posilkow :)

Unknown pisze...

Witam! Jestem zachwycona jej pomysłami i zdjęciami na blogu. Pracuję nad projektem, który dotyczy przepisów kulinarnych i byłabym wdzięczna za jak najszybszy kontakt. mój mail healthandcooking@gmail.com Z góry dziękuję i pozdrawiam!