wtorek, 13 stycznia 2009

Żeby podnieść smak


BRUKSELKA Z JABŁKIEM




Można jej nie znosić. Zapachu, konsystencji. Potrafi się rozgotować z zewnątrz i jednocześnie być twarda w środku. Na to jednak ostatnio znalazłam sposób. Przeczytałam, że należy zrobić nożem krzyżyk u jej postawy tak, aby podczas gotowania woda dostawała się do środka. I działa.

No a co ze smakiem? Jabłko. Żeby nadać jej charakter, 'podnieść' smak.



SKŁADNIKI:


na dwie osoby



300 g brukselki

1 jabłko

1 łyżka masła



Jabłko obieramy, pozbywamy się gniazda nasiennego i drobno kroimy. Na patelni topimy masło i mieszając krótko podsmażamy na nim jabłko. Powinno tylko trochę zmięknąć, czas smażenia będzie zależał od odmiany. Brukselkę gotujemy i mieszamy z jabłkiem.

Ja osobiście nie dodaję do tego żadnych przypraw, ale można oczywiście doprawić solą i pieprzem.


6 komentarzy:

Ewelina Majdak pisze...

Genialna kolorystyka zdjecia! Ale to juz sama wiesz najlepiej Lisiczko:) Ja brukselke uwielbiam i naprawde nie rozumiem jak mozna jej nie lubic:))

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

O, z jabłkiem? ciekawe!
i ładne :))

margot pisze...

ja jestem strasznie brukselkowa ,uważam ,że są przepyszne ,ale takiej z jabłkiem nie jadłam
A zadęcie jest po prostu piękne

Pinos pisze...

Lisiczko, nie demonizuj brukselki ;o)
Pomysł z jabłkiem super, spróbuję chętnie.

Nina pisze...

o, super pomysł, dziś kupiłam brukselkę - miałam jeść z sosem czosnkowym, ale ten sposób jest ciekawy

wypróbuję i dam znać!

Nina pisze...

Lisiczko, a jabłko było kwasne czy słodkie?