poniedziałek, 25 maja 2009

Odkrywam miętę


SAŁATA Z MANGO, BOCZKIEM I MIĘTĄ



SKŁADNIKI:

1 sałata

1 mango

1 czerwona cebula

2 plastry boczku

kilka listków świeżej mięty

3 łyżki oliwy z oliwek

2 łyżki octu balsamicznego

sól, pieprz



Mięta zawsze wydawała mi się dość intensywna i zdecydowana w smaku. Zbyt dominująca żeby ją użyć do sałatki. A tu. Proszę. Odkryłam miętę.
Na sałacie wcale nie dominuje wręcz współgra. Polecam.

Sałata może być dowolna. Ja w zasadzie wymieszałam ją z rukolą. Porcja dla dwóch osób na kolację lub dla czterech jako starter.




PRZYGOTOWANIE:

Boczek kroimy w paski i podsmażamy aż wytopi się tłuszcz, odstawiamy do lekkiego przestygnięcia. Sałatę rwiemy i rozkładamy na talerze. Mango obieramy, odkrajamy od pestki i kroimy na mniejsze kawałki, układamy na sałacie. Cebulę kroimy w cienkie plastry i razem z boczkiem układamy na sałacie i mango. Miętę kroimy w cienkie paski, rozkładamy na wierzch sałatki. Tuż przed podaniem polewamy oliwą z oliwek wymieszaną z octem balsamicznym. Posypujemy szczyptą soli i pieprzu.






8 komentarzy:

Gosia pisze...

bardzo intrygujaco brzmi :))

ewena pisze...

Bardzo ciekawy zestaw...:)

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

ja znalazłam ostatnio fajny przepis na sałątkę z mietą i czaję się by ja wypróbować :)

Unknown pisze...

hmmmm... kusząca ta Twoja sałatka :)
Ostatnio objadam się pieczonymi bakłażanami z mietą rzymską(mentuccia). Imho to jedno z najlepszych połączeń :)

Małgoś pisze...

No proszę, a dla mnie mięta nigdy nie jest "za bardzo"... :) Ale fakt, że nie używam odmiany pieprzowej tylko z tych łagodniejszych.
Lisiczko, sałatka bardzo piękna. Miło popatrzeć, ale zapewne jeszcze milej delektować się. :)

Pozytywna Kuchnia pisze...

W zeszłym roku miałam w doniczce miętę o malutkich listkach i bardzo intensywnym smaku (olejek z listków wydzielał się tak intensywnie, że aż parapet miałam klejący). A w tym - ledwo wyczuwalny, miętowy smak :(. Tak czy owak, przepis bardzo fajny i muszę przygotować podobną sałatkę mojemu mężczyźnie.

lisiczka_bez_kitki pisze...

Chyba oszalałam na punkcie wszelkich ziół po prostu posypanych na wierzch sałaty. Mięta, natka pietruszki, koperek, lubczyk! Lubczyk! Polecam. I żadnych ogórków, pomidorów. Tylko sałata, zioła, dressing i... ja.

Pela pisze...

Fantastycznie kusząca.