niedziela, 18 stycznia 2009

Kto to wymyślił?


ZUPA KALAFIOROWA Z SEREM PLEŚNIOWYM





Kto to właściwie wymyślił, że początek roku to wielkie plany i postanowienia...? Dla mnie to czas hibernacji raczej i odkładania wszystkiego na później, na dłuższe i chociaż odrobinę cieplejsze dni. Dla mnie to czas czterech herbat na godzinę, zielonej z miętą, zielonej z limonką, zwykłej z cytryną i miodem, cynamonowej. To czas książki zaplątanej w kocu, nieważne na której stronie. I jak tu wymyślać ważne rzeczy...

Ale o zupie tak naprawdę chciałam. O takiej, która jest bardzo prosta, chyba trochę jak ten czas teraz. No i biała, zimowa, niech jej będzie. Kremowa. Z tym jednym miłym zaskoczeniem, serem pleśniowym.




SKŁADNIKI (4 - 6 porcji):


1 mały kalafior

1 mała cebula

150 g sera pleśniowego (np. Niebieski Lazur)

1 małe opakowanie śmietany 18 %

1 litr bulionu (może być z kostki)

1 łyżka oliwy

sól, pieprz



Kalafior dzielimy, następnie kroimy na mniejsze części. Cebulę kroimy w kostkę, smażymy krótko na oliwie i przekładamy do garnka, w którym będzie się gotowała zupa. Zalewamy bulionem i dodajemy kalafior. Gotujemy do momentu aż kalafior będzie miękki, doprawiamy solą i pieprzem, zestawiamy z ognia. Odlewamy trochę zupy do miseczki, odstawiamy do lekkiego schłodzenia, następnie mieszamy ze śmietaną i dodajemy do zupy. Połowę sera pleśniowego kruszymy na małe części, dodajemy do zupy. Przy pomocy blendera miksujemy zupę na krem. Podajemy z pokruszonym serem pleśniowym.

Gdyby zupa okazała się za gęsta można dodać trochę wody i ewentualnie jeszcze doprawić solą i pieprzem.


P.S. FESTIWAL ZUPY

13 komentarzy:

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

też planowałam zrobić tą zupkę, ale jakos nie wyszło...może dziś...

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Ha ha, a ja własnie piszę o uroku noworocznego planowania... :)

Ale jedno z tego posta nas łączy: apetyt na taką zupę!

Małgoś pisze...

Qrcze, ja zdecydowanie też raczej planująca. ;-) Chociaż nie wiem, czy z roku na rok nie coraz mniej (ale ciągle jednak!). :)
Zupka miodzio. Kremową zjem każdą. :)

Ewelina Majdak pisze...

Lisiczko a jak myslisz moglabym plesniaka zastapiac serem kozim? Albo zoltym dojrzalym?
Fajne zdjecie duzo bieli w nim takie jasne i spokojne...
:)

lisiczka_bez_kitki pisze...

aga-aa, tak to bywa z blogowaniem... Chętnie jednak poznałabym Twoją wersję!

Aniu, zupka była naprawdę pyszna. Polecam.

Małgosiu.dz, chyba jeszcze nigdy tak się nie broniłam przed planowaniem jak w tym roku...

zaweszepolko, myślę, że możesz go zastąpić kozim, ale będzie miała nieco inny smak oczywiście... W każdym razie warto spróbować. A może parmezan?

Tilianara pisze...

Piękne zdjęcia, zachwycające! A zupka pyszna i też uwielbiam w niej tego pleśniaka :)))

Bea pisze...

Niech wiec zyja zimowe zupy! :)

Gosia Oczko pisze...

A ja z pleśniakiem selerową ciapę popełniłam :)

A postanowienia noworoczne mi nie straszne, bo właśnie jeden udaje mi się realizować póki co - pieczenie chleba ;))

pozdrówka!

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

planuję niedługo zrobić, wiec poznasz moja wersję na pewno :*

sylwia pisze...

Czeka na Ciebie wyroznienie u mnie.

ptasia pisze...

Zupa kalafiorowa kojarzy mi się z traumą mojego dzieciństwa, tj. wodnistą zupą mojej babci, ale Twoja wygląda kremowo i bardzo efektownie....

Anonimowy pisze...

wygląda pysznie, na pewno wypróbuję, piękny i smakowity blog, będę zaglądać częściej, sąsiadka z osiedla :)

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

tak jak obiecałam i ja zrobiłam tą zupę, w trochę innej wersji