niedziela, 6 lipca 2008

Figa z makiem

Figa z makiem z pasternakiem. Tylko tyle do niedawna o nim wiedziałam. O pasternaku. Niezbyt wdzięczna nazwa. Ania z Zielonego Wzgórza wymyśliłaby pewnie lepszą. A tymczasem... najlepszy jest pieczony, tak jak ziemniaki, z chrupiącą skórką, miękki w środku. Pyszne jest pure z ziemniaków z dodatkiem pasternaku (wciąż nie lubię tego jak się nazywa). Niesamowita jest zupa krem...

Poznałam go jako PARSNIP, w Anglii i byłam nieco zaskoczona gdy sprawdziłam w słowniku co to właściwie znaczy. Obowiązkowy pieczony na Sunday roast lunch myślałam, że jest to jakaś specjalnie przerośnięta pietruszka. Nic bardziej mylnego.

A tutaj ponad 50 przepisów na pasternak.





A swoją drogą... ciekawe jak smakuje figa z makiem z pasternakiem...

1 komentarz:

Unknown pisze...

i bardzo fotogeniczny :)